Sunday, July 14, 2013

Ibu kepada 4 org anak

Jam 530 aku start sakit
Mulanya sakit sederhana tshapnya
Aku mula rasa syak
Adakh hari ni aku akan bersalin??
Ok, tunggu dulu...
So lepas 10 minit datang pulak sakitnya
Kali ini lebih kuat tp still mcm tak yakin
Aku tunggu bila sakit kali ke 4
Masa tu 555 aku maklumkn pd abg

Abg mcm terkejut
Mungkin tak percaya sebab masih awal seminggu dari due
Tapi dia tetap mengambil tindakan
Smayang asar dan menyediakan alatan serta baju anak2 
Nak dihantar ke rumah pengasuh
aku layan sakit atas katil sambil menyusukan aisyah
Wahhh tengah sakit nak beranak pun sempat susukan anak
Rasa macam ibu mithali
Hahhaah

Sambil suami mithali kalut siapkan barang
Aku masuk bilik air 
Buang air besar sebab tetiba rasa nak berak
Sambil berak sambil layan surge
Sakit dah mula terasa keras dan menyakitkan
Aku amalkan tarik nafas panjang2 tiap kali sakit
Waah berkesan jugak

Lepas tu smayang asar
Time smayang ni memang tak sampai habis.. Masuk eakaat ke 3 dah tak boleh tahan dah sakit sangat2... Terpaksa berhenti
Nanti aku kene la qada asar ni

Lepas tu br teringat tak buka puasa lagi
Kang tak de energy nk meneran
Aku capai kurma sumbat dlm mulut
Sambil ambik hp call ma
Maklumkn dah sakit perut n nak g spital..

Kbtulan masa nk turun tu surge xde
Aku turun tangga laju2 tinggalkn suami
Terus ke kereta
Dlm kereta mula balik
Mulut mula mendesah
Allah
Allah
Hanta anak terus g spital
Bftau abg
Dah nk teran ni
Abg kata tahan

Sampai gmc kena naik tangga
Kaki aku tk blh langkah dah
Abg ngan nurse terpaksa papah
Aku jerit dh nK keluar ni
Nyrse tanya byk pulak aku langsung taklehnk jwb
Dia ty siapa dokto y aku buasa check up
Abg ty aku balik
Aku mmg x ingat n tak blh jwb dlm kesdaan menahan diri dari meneran
Sebab aku dah rasa kepala baby 

Sampai je kat atas
Depa kalut cari bilik
Bawak naik katil bukak kaki
Nurse dgn pantas cek bukaan dah fully
Darah dh keluar
Depa jerit panggil doktor
Doktor berlari dan terus suruh teran
Terkejut aku
Takkn secepat ni kot? Tp aku teran ajelah
Dua kali teran
Hubby bg sokongan
Mcm dia ketua pasukan sorak
Hilang segala teknik y aku blajar masa 3 org anak dulu d hospital selayang
Tgn aku genggam lengan abg...
Aku tarik tangan dia utk berpaut mssa meneran..
Gedebushh baby kuar bersembur ngan air ketuban.. 
Alhamdulillah jerit hubby sambil hadiahkn ciuman d pp
Takde jahitan 
Alhamdulillah mudah sekali
Syukur pdmu Allah!!!

No comments: