Friday, August 2, 2013

Menjadi penulis

Aku suka menulis..
Dan aku juga suka membaca..
Masalah problem bila umur aku sudah dewasa..
Aku malas untuk menulis..
Aku hanya suka membaca sahaja..
Tapi bukan buku ilmiah pun..
Suka baca facebook..
Suka baca safari..
Dan aku menjadi manusia yang paling malas menulis..
Kerana minatku mendalam pada komputer ..
Aku lebih suka menaip..
malah aku jadi pemalas dalam berfikir..
Malas menghafal..
Malas membaca quan..
Allahuuuuu..
Ampunilah dosa aku..
Dulu aku ada diary..
Apa yang aku fikirkan..
Apa yang aku rasa..
Semua aku catatkan dallam diaryku..
Subhanallahhh...
Mungkin kesibukanku sebagai seorang guru..
Membuatkan aku jarang punya masa untuk menulis diari..
Dan bila aku rasa down serta hilang semangat..
Akanku belek diaryku..
Kerana didalam itu aku banyak menulis tentang harapan dan motivasi kepada diri sendiri..
Mungkin aku perlu cuba menulis balik..
Wlpun bukan dalam diary kerana aku sudah Malas menulis..
Aku boleh menulis dalam blog ..
Yerrr..
InsyaAllah..



No comments: